CAMP 1 Árnyas Thermal Camping

Název

Popis

ALB 178 - je ALB č.1 z Expedice LZB Rumunsko – Moldávie (30.6.- 14.7.2012) aneb Rumunský fotodeník - CAMP 1 v Árnyas Thermal Camping es Udulopark / Maďarsko

Rumunsko. Naše skupina se sem chystala už několik let a vždy tomu něco předcházelo. Museli jsme přece dříve poznat Černou Horu a Albánii, dokud je taková jaká je. Nebo vychutnat Pyreneje z francouztské i španělské strany a pod. Prostě letos je to velké ANO.
Trasa je velkolepá – severní částí Maramureší a Bukovinou do Moldavie, potom dolů na Dobrudžu (Dunajskou Deltu) a už zpátky Muntenií (Valašskem) do Sedmihradska a zpátky ven. Letos záměrně vynecháváme Oltenii (Banát) i původně zamýšlené “dodělání” severní části Bulharska, které jsme nestihli v roce 2007 na expedici po bulharských klášterech

Příprava byla horečná. Sehnat hlavní informace, peníze, prověřit počasí, jak a co všechno vzít sebou. Dopravní prostředek byl osvědčený autobus s osvědčenou posádkou, s osvědčenou partou přátel s osvědčenou formou fungování v neznámém prostředí. Stany, hlavní zásoby jídla apod. Bylo samozřejmostí. Prostě horečka sobotní noci s malým H a zpívaná jiným sborem.

PENÍZE. Obešel jsem asi 5 bank s požadavkem nákupu rumunské měny, o které jsem věděl jen jak vypadá na obrázku. S výjimkou UCB však žádná z nich v ČR touto hotovostní měnou neobchoduje, ale ani ta prakticky neplní požadavky turisty. Jediné doporučení unisono znělo – Nekupujte ve volných směnárnách pokud ji neznáte. Později jsme pochopili. Jsou to jediné bankovky v Evropě, které jsou vyrobeny z plastických polymerů s průhledkou orla s křížem (viz foto). Je to ale praktické – nedají se roztrhnout, ohnout, nevím jestli hoří, ale určitě se nedají falšovat. Ještě praktická poznámka, v Rumunsku je kupodivu velice dobra síť bankomatů a i v menších obchodech lze zpravidla platit kartou

Je sobota 30.6. a zhruba v 10 hodin vyjíždíme z Prahy abychom cestou tradičně nabírali další účastníky zájezdu jako mucholapka mouchy – směr je daný – Pelhřimov – Brno, ale uže cestou je nám jasné, že dnes do Rumunska nedojedeme. Asi v 9 hodin večer zajíždíme do maďarského kempu u rybníka Árnyas Thermal Camping asi 20 km od Debrecínu. Bylo to vysvobození s příjemným překvapením – volným termálním bazénem s tmavou vodou, smrdící naftou a občas foukající tryskami proudy vzduchu jako masáž.. Pohoda. Ve stanu spíme jako v pokojíčku

Neděle 1.7. ráno nás budí kuňkání žab a řehtání koně. Posnídáme, sbalíme a asi v 8 hodin ráno vyrážíme na Debrecín a pak na hranice. Rumunsko je sice od 1.1.2007 v EU a je i v NATO, ale stejně čekáme nějaké potíže. Naštěstí vše jde v pohodě – jsme v Rumunsku a v jiném časovém pásmu. Seřizujeme mobily a hodinky a hledáme nějakou příležitost jak získat rumunské peníze. Až na pár výjimek máme všichni jen eura nebo dolary, a nevíme žádné relace jak jde obchod, jaký kurs, jak smlouvat nebo ne – prostě překvapení.

Za hranicemi míjíme cestou opuštěnou a zrušenou továrnu na hliník, asi největší v Evropě. Působí strašidelně, opuštěně a deprimujícím dojmem. Zastavujeme v místě Padurile na krátkém aklimatizačním pobytu, jsme zahrnuti prodavačkami krásných borůvek, ale to je po ránu všechno. Jen jsem si všiml velice pozitivního úkazu u malé kašny – pramen vody ve tvaru SRDCE.
Budeme mít dnes štěstí.

Nastavení

Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.