Reutte 2012 (Am Plansee - Plansee) [24.-29.7.2012]

Název

Popis

CYKLOZÁJEZD do rekreační oblasti Reutte ležící uprostřed majestátních hor a jezer na hranicích bavorských Alp. Mnoho křišťálových jezer, dominantní horské vrcholy, stezky pro horská kola, královské hrady a zámky. Takové kulisy nás čekaly při vyjížďkách na rakousko-německém pomezí.
-----------------------------------------------------------------
Album se skládá ze záběrů různých fotoaparátů, jejichž řazení dbá chronologických a místních souvislostí.
Autoři snímků a jejich přístroje:
• Humík - digitální kompakt Panasonic Lumix DMC-TZ8,
• Lucka - digitální kompakt Panasonic Lumix DMC-TZ5,
• Petr - digitální zrcadlovka Canon EOS 350D,
• Zelda - digitální kompakt Fujifilm FinePix F100fd.
Autorům děkuji za laskavé poskytnutí materiálů.
------------------------------------------------------------------
Tento rok zvolil pro tradiční zájezd pořadatel Martin oblast Reutte na rakousko-německém pomezí. Po loňských Korutanech vyvstala nutnost změn v obsazení (šťastná rodinná událost) a po roční přestávce s námi znovu vyrazila sestra. V úterý večer v čase tábornické večerky, tj. v 22:00 vojenského času, jsme naložili kola a vše potřebné a podstoupili noční přesun směr obec Am Plansee (979 m n.m.) ležící na SV břehu jezera Plansee (976 m n.m.), kde jsme se po ranním příjezdu ubytovali v kempu Sennalpe. Po zabydlení, nasycení hladových žaludků a navlečení se do trikotů jsme nasedli na kola a vyrazili vstříc prvním zážitkům.

První den jsme vyjeli z kempu po silnici jihozápadním směrem kolem jezera Plansee (976 m n.m.), na jeho severozápadnním konci jsme se přehoupli dole přes most u hotelu Seespitze, a dále pokračovali po jeho západním břehu menším "singletrackem" až k přímo navazujícímu jezeru Heiterwanger See. Po přejetí mostu jsme jej z jihu objeli a dorazili do obce Heiterwang (994 m n.m.), kde jsme zatočili doleva podél silnice č. 179 směr Bichlbach (1079 m n.m.). Po cca 3,5 km jsme odbočili doprava na horskou cestu směřující k chatě Heiterwanger Hochalm (1605 m n.m.), kde jsme se ke konci dočkali i prvního (a bohužel ne posledního) cyklokrosu, kdy jsme museli vytlačit kola cca 300 metrů sjezdovky. Až po příjezdu k chatě nás zastihl dlouho očekávaný deštík, takže jsme uvítali možnost ohřát se v místní krčmě a ochutnat místní pivní mok a jiné dobroty. Vzhledem ke skutečnosti, že déšť ne a ne přestat, museli jsme navléct pláštěnky a pokračovat sjezdem do obce Berwang (1342 m n.m.) a dále po silnici do obce Rinnen (1262 m n.m.). Zde pokračovali doprava údolím Rotlechtal. Zde nás na úseku jednoho kilometru potkalo několik defektů naráz, což mělo ruku v ruce s příchodem dalšího deště za následek rozdělení výpravy a k různým variantám dojezdu do kempu. První, nezdržující se část pokračovala podle plánu k přehradě Rotlech-Stausee (1090 m n.m.) až do údolí řeky Lech (860 m n.m.), projela obce Ehenbichl (862 m n.m.), Breitenwang (850 m n.m.) až dospěla k vodopádům Stuibenfälle a dále podél jezer Kleiner Plansee a Plansee do kempu. Druhá, defekty a svižným deštěm zkoušená část výpravy nakonec zvolila kratší variantu lesními MTB cestami přes Klausenwald ke zříceninám v oblasti hradu Ehrenberg a dále již po asfaltu místní částí Reutte-Süd na hlavní silnici směr Plansee a hurá domů. Etapa cca 65 km.

Druhý den pobytu jsme pro změnu vyrazili z kempu východním směrem a po šotolině jsme mírným klesáním údolím Naidernachtal přijeli až do obce Griesen (816 m n.m.), odkud jsme se vydali doleva podél silnice až do Garmisch-Partenkirchenu (708 m n.m.), kde jsme ještě před olympijskými skokanskými můstky navštívili soutěsku Partnachklamm. Zde jsme si odbyli turistickou prohlídku za nějaké to € a vrátili jsme se až na olympijský stadión pod skokanskými můstky. Odtud jsme se de facto vraceli západním směrem k ledovcovému jezeru Eibsee (973 m n.m.), ležícímu na úpatí severní stěny nejvyšší německé hory Zugspitze (2962 m n.m.). Zde jsme na břehu vydatně poobědvali a poté došlo již k tradičnímu oddělování zrna od plev. Část pokračovala stoupáním pod masiv Zugspitze na horskou chatu Hochthörlerhütte (1479 m n.m.), další skupina se vydala okružní jízdou kolem jezera Eibsee s broděním se přes Loisach a my jsme se ve třech také vypravili okružní jízdou kolem Eibsee, ovšem se zkrácením si cesty přes Miesingberg pěší trasou č. 831 směřující do Griesenu (816 m n.m.), kde jsme se již dopoledne objevili při odbočce směr GaPa. V samém srdci Miesingbergu jsme na rozcestníku objevili žlutý ukazatel s šipkou a červeným nápisem "831 - Griesen 2 Stn. !nur für Geübte!", který jsme ledabyle ignorovali. Již po pár šlápnutích do pedálu jsme začali nabývat prvních pochybností, ale stopy kol nás doslova táhly dál po stezce. No, chyba! Po čase se i tyto stopy ztratily, záhy začalo vodění kol přes nesjízdné úseky a ve finální části jsme traverzovali přibližně kilometrový úsek k potoku Loisach s koly na zádech. Vysíleni horkem a náročným sestupem jsme pak uvítali doslova ledové osvěžení v potoku Loisach. Plavky nebyly, takže na Adama. Koupel nás probrala, nohy jakoby načerpaly novou sílu a mohli jsme vyrazit po MTB stezce číslo 7 směr Lermoos (994 m n.m.) kudy projížděly všechny skupiny naší výpravy. V Lermoosu proběhlo pivo a piknik v supermarketu a sbratření se se štamgasty místní benzinové pumpy u pár piv. Horal Georg (60 let) a jeho kámoš důchdodce (81 let) zvládají i v jejich věku každý podvečer 6 lahváčů v bistru na pumpě a pak poklidně ;-) směřují domů. Nedalo se však nic dělat, den se začal krátit, naskočili jsme na kola a po silnici přes Lähn (1112 m n.m.), Bichlbach (1079 m n.m.) a Heiterwang (994 m n.m.) jsme se v příšeří vydali stejnou cestou ale opačným směrem jako předchozí den podél jezer Heiterwanger See a Plannsee (976 m n.m.) do kempu. Příjezd kolem půl desáté a najeto cca 100 km.

Třetí etapu jsme zahájili z kempu po silnici severním směrem, z které jsme po necelém kilometru odbočili doleva do kopce na šotolinové MTB trasy Fürstenweg a Altenbergweg směřující až k malému jezírku Urisee (930 m n.m.). Po cestě nás potkalo již tradiční nošení kol. Od jezera jsme se dali po hlavní silnici SZ směrem, sjeli jsme sjezdem na obec Unterletzen, přes Pflach (840 m n.m.), kde jsme odbočili doleva a po asfaltce směr na Pinswang (824 m n.m.). Dále jsme pokračovali přes Unterpinswang na křižovatku směřující doleva na kruhový objezd (dále směr obec Vils (826 m n.m.) či doprava do obce Füssen (808 m n.m.), kudy jsme se i vydali. V obci Ziegelwies jsme zahnuli doprava, šlapali zkratkou k jezeru Schwansee(789 m n.m.) a za ním doprava pod zámky Neuschwanstein a Hohenschwangau. Zde někteří podstoupili výšlap na most Marienbrücke, odkud se naskýtá krásný výhled na zámky, vodopád Pöllatfall a okolní jezera. Nás ovšem dostihl hlad a tak jsme raději zavítali do obce Schwangau (796 m n.m.), kde jsme si dali ve stánku před supermarketem kuře a další dobroty. Po odpočinku jsme se zajeli podívat k jezeru Forggensee (814 m n.m.), po jehož břehu jsme dojeli až do města Füssen (808 m n.m.), vrátili jsme se zpět přes Hohenschwangau podél zámků k jezeru Alpsee (814 m n.m.), které jsme po jeho jižním břehu objeli, podnikli jsme koupačku a po oschnutí jsme stoupali západním směrem na německo-rakouský hraniční přechod Schwangauer Gatter (878 m n.m.). Sjeli jsme do Pinswangu (824 m n.m.) a odtud zpět po stejné cestě až k podjezdu přes hlavní silnici před Pflachem (840 m n.m.), kd e jsme odbočili doleva na MTB cestu vedoucí podél této silnice. Tato MTB stezka nám však při dopoledním odbočení u Urisee (930 m n.m.) zůstala skryta. Touto cestou jsme se dostali právě až k hotelu na břehu Urisee a zde jsme se rozhodli navštvívit Reutte (853 m n.m.) a nakoupit si něco dobrého (McDonald's). Z Reutte již tradiční výšlap po silnici nahoru k jezeru Plansee (976 m n.m.) a po břehu do kempu. Cca 70 km.

Na čtvrtý den pobytu, sobotu, jsme si naplánovali výšlap s početnou účastí, abychom dali odpočinout sedlem zmoženým zadnicím. Za cíl jsme zvolili vrchol Geierköpfe (2143 m n.m.) nacházející se SV od kempu v Am Plansee (979 m n.m.). Vydali jsme napříč kempem východním směrem, za ním jsma odbočili doleva a po cca 500 metrech jsme narazili na rozcestník ukazující doprava na trasu č. 243 směr Zwerchenberg a dále Geierköpfe. Začali jsme tedy stoupat po úbočí Zwerchenbergu do jeho sedla (1600 m n.m.) až ke stejnojmenné lovecké chatě. Zde jsme doplnili tekutiny a pokračovali klečí nahoru k rozcestí na Kreuzjöchlu (1900 m n.m.). Vzhledem k horšícímu se počasí se pak část výpravy kousek nad chatou rozhodla pro návrat, zatímco my jsme byli skálopevně přesvědčeni dosáhnout vrcholu. Spuštění déště hrozilo takřka neustále, ale nakonec nás zastihl až cca 100 výškových metrů pod vrcholem, ovšem k našemu štěstí byl po cestě k vrcholu ve skále vytesán malý úkryt, kde jsme přečkali nejintezivnější pršení. Poté jsme se vydali k vrcholu a cca v 13.15 hod. jsme byli na jednom z vrcholů masivu Geierköpfe (2143 m n.m.). Na jeho nejvyšší bod (2161 m n.m.) jsme se však již vzhledem k opětovně se horšícímu počasí nevydali. Vrcholové foto, zápis do pamětní knihy a rychle zpátky do údolí. Celý zpátečný úsek od vrcholu až k chatě v sedle Zwerchenberg vytrvale pršelo, takže jsme k ní dorazili značně zvlhlý. Během pauzy na oběd déšť ustal, mohli jsme oschnout a připravit se na závěrečnou část sestupu. Zvolili jsme pro něj cestu míjející ze severu úbočí Teufelstal s mnoha horskými bystřinami a vodopády stékajícími z JZ stěny masivu Geierköpfe. Po 3 hodinách klesání jsme dorazili na silnici směřující na jih k jezeru Plansee (976 m n.m.). Závěrečný úsek jsme pak šli řečištěm potoka Torsäulenbach, který vedl okolo kempu až přímo do jezera. Při průchodu řečištěm jsme si vzhledem k velkému množství naplaveného suchého dřeva naplánovali na večer rozdělat v něm ohýnek, ale vše nám překazil obligátní déšť.

Závěrečný den jsme kvůli počasí již ani nevyrazili a rozhodli jsme se pro odjezd k domovu s úderem poledne.

Období

Statistiky

• 406 fotek
  • 3 videa
  • 1 se líbí

Nastavení

Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.