Bikepacking Camino 09/21

Název

Popis

Řeknu Vám, jak to tedy celé začalo, byť by s tím někdo možná nesouhlasil. Celá akce měla spouštěč již v létě 2021, kdy jsem se jednoho dne vrátil z kola a zasedl k televizi na gauč, kde již odpočívala Kateřina. Jakožto správný muž jsem se chopil ovladače a začal přepínat, bylo potřeba otestovat nový settopbox s možností "chytré televize", kde bylo i YouTube, no a první co, napadli mě Mílaři. Tedy jsem obratem zapnul dokument 1000 Miles. Doteď si přesně pamatuji výraz Kačky a větu, kterou pronesla. "To jako přijedeš z kola a jdeš se zase dívat na kola?!!!" "Ale to vůbec není dokument o kolech." Tímto debata skončila, a nechápavým výrazem si hleděla svého, ne však na dlouho, jelikož za chvíli ji dokument vtáhnul do děje a už to bylo na světě.

Dávka doprodružství spotostředkovaného skrze televizní obrazovku na sebe nenechala dlouho čekat a Kačka obratem začala přemýšlet, jak svou touhu po dobrodrodružství ukojit. Což vygradovalo, jak již fotogalerie napovídá cestou do Španělska. Konkrétně padla volba na "Camino Norte".
Můj příběh se pravděpobodně píše do téhož roku, avšak o kousek dál, kde Kačka po příjezdu dlouhou dobu žila caminem a jelikož neměla svou pěší pouť hotovou, bylo mi jasné, že to bude chtít dorazit. Tam jsem si tedy usmyslel, že Španělsko vlastně nezní špatně, nikdy jsem tam nebyl, dle fotek to vypadalo, že tam bude teplo, tady jsem dál více nelaboroval a měl jasno cílem. Jasno jsem měl i startovacím bodem, jelikož se mi líbilo výrážet z domu, zabouchnout za sebe dveře a vypadnout někam daleko! No a tím pádem se i sám určil dopravní prostředek, jelikož pěsky bych byl na cestách výrazně déle.

Prvotní plán na 2022, byl vyrazit souběžně s Kačkou již v květnu, tedy již v dubnu jsem začal přemýšlet, zda není na čase začít věci plánovat a organizovat, odjet se však skrz komplikace nepovedlo a tedy padl odsun na září. Již v květnu jsem v úzkém okolí ohlásil můj záměr, čímž jsem si naběhl, jelikož teď už jsem to bral jako jakýsi závazek. Bál jsem se, že se opět ukáže má slabá pevná vůle a já opět z věci vycouvám.

Uplynulo léto a byla půlka září, bylo zvláštní, že jsem se vlastně ani neťešil, skrze odložení byl celkový vjem jiný a to až do poslední chvíle. V průběhu září jsem se pokoušel plánovat trasu, kus jsem jí i naplánoval, kus naplánovaného později změnil. Na poslední chvíli jsem zainvestoval do nové brašny, koupil novou powerbanku a začal se balit. Ověšel kolo brašnami, zaskládal obývák věcma, co pak šly do těch brašen, stále však tak nějak bez známek velkého nadšení. Myslím, že jsem se netěšil snad do poslední chvíle, i na kolo jsem usedal s tím "ty vole, musíš, už jsi to všude rozhlásil a koupil kvůli tomu brašnu". No, a tak jsem tedy 2.9.2022 vyrazil!

Chtěl jsem psát deník, den po dni, avšak celé to plynulo nějak rychle. Myslel jsem, že budu rozjímat a zapisovat myšlenkové toky. Realita ale byla taková, že jsem vlastně seděl, šlapal, přemýšlel co si dám k jídlu, kde budu spát a proč jsem blbec nezůstak doma.
Za celou trasu mě potkaly dvě krize. Ta první hned třetí den, už ani nevím, jak jsem ji překonal, myslím, že mě dohnalo špatné místo na spaní. Krize druhá, těžší, byla den 7. po příjezdu do Francie. Už jsem měl v nohách 1000km a uměl jsem si tedy odůvodnit, proč už to můžu zabalit a díval se na možnosti, kam to mám nejblíž na vlak a kolik mě vlak bude stát. Naštěstí se vše zlomilo příjezdem do kempu v Pays de Clerval. U pokladny seděla pohádková babička s perfektní angličtinou, ochotně mi pomohla, vyptávala, zvedla mi náladu a dokonce jsem i se svým levlem angličtiny vypotil pár vtípků, které mi ona vracela.

Od 8. dle cesta plynula, Francie byla stále spíše závodem, než turistikou, projižděl jsem ji relativně rychle. Cílem se bylo podívat do Lyonu, poté Avignon a na jih Francie. To se mi i povedlo, doporučovaný jih byl krásný. Historická města, hradby, hrady, pilíře, dlážděné centra či koloseum v městečku Arles. Arles samo o sobě bylo kouzelné a ještě lepší byli scenérie kolem. Ne nadarmo se zde inspiroval svého času Van Gogh. V Arles jsem taky zjistil, že je zde možné vidět plameňáky, takže cíl byl daný a jako bonus k nim vedla super grevlová cesta. S plameňáky zde pobíhali i divocí koně. Divocí bohužel jen napůl, jelikož jejich divokost byla definována plotem a jakousi přírodní rezervací plnou močálů.

Na jihu jsem dal 10min v moři. Do vody se mi ani přes ty horka moc nechtělo, chtěl jsem furt šlapat, ale dojet na kole k moři a nevlézt tam, mi přišlo divné a neobhajitelné. Francie dále pokračovala směr Montpelliér, Carcassonne (což je v podstatě komeční vesnice uvnitř obrovského hradu, avšak masy turistisků a sortiment pouze s fast foodem či suvenýry zde zabíjí veškerou radost z návštěvy), Lurdy, a pak již pouze účelovou cestu do San Sebastian.

Den 14? Myslím, že 14. Tak to se mi podařilo dorazit do Španělska, avšak zatím pouze do ubytka, dovolená začíná až o den později. Tedy den 15., kdy jsem dorazil do San Sebastian, zde mi padá řetěz, ale né ten na kole. Nyní si začínám užívat, už dávám více než jednu kávu denně, už nezastavuji na 15min, ale na hodinu, kochám se, pomalu jedu. Ve Španělsku taktéž potkávám oceán, který je ledový a tedy tam smáčím pouze nohy. Je zde spousta surfařů, mladí tenageři či naopak pánové dost možná v krizi středního věku, hledající smysl života ve vlnách :-D

Postupuji Špaňelskem, kopíruji oficiálně pěší cestu poutníků - Camino Norte. Jsem spokojený, cíl jsem splnil, už dostání se zde byla vnitřní výhra. S nadšením tedy projíždím trasou, potkávám pěší poutníky a vše rázem chytá úplně jiný rozměr. Už nejsem asociál, už jenom nešlapu, ale usmívám a zdravím (pravděpodobně pro mnohé ruským přízvukem) každého dříče s krosnou na zádech.

Super zážitkem je zde taky spaní, rozhodl jsem se mu dokonce věnovat odstavec. Po trase jsou v každé vesničce rozesety tzv. Alberge, což jsou ubytovny pro poutníky. Rázem dostáváte komfrot v podobě matrace, peřiny, koupelny, dokonce je možné si i objednat večeři. Má to však bohužel i druhou stránku věci, postel sice dostáváte, ale je dvoupatrová a taky kolem ní, je postelí dalších devět, také dvoupatrových. Při počtu dvaceti lidí v jedné místnosti a přípočtení vyčerpání poutníků, máte zaručeno, že 3-8 kousků bude celou noc zařezávat. Stejně tak, ne všech 20 lidí udrží moč, myslím, až do rána. Tedy onen zdárný komfort, vás brzy přejde a vzpomínáte na na řídítkách uvázenou plachtu s karimatkou.
Abych jenom nehanil, konverzace s poustníky (s mírnou nadsázkou) z celého světa, jsou samozřejmě super. Panuje zde pohoda a klidná atmosféra, jelikož všichni den na to jen vstanou a budou zase jen šlapat a přemýšlet, kde se nají a kde přespí.

Bilbao, Santander, dvě města po trase, kde trasa vede městy a příměstkými částmi. Naštěstí jedu na kole a za pár hodin jsem prč, být však pěšák, čekají mě 3 dny v betonovém peklu, i když peklu s pro Čecha kouzelnou atmosférou. Města nechávám za zády, opět jsem na periferii a opět mám oceán na dlani. Zpětně už nevím, který to byl den, myslím, že den 19. přilétá přítelkyně. Já malinko zrychluji, abych ji dohnal (ona je pěšák a pokračuje, kde loni končila). Den 20. se potkáváme a já se na necelé dva dny stávám pěším turistou taky.

Den 21. návrat do Santanderu a balení kola. Nákup krabice, demontáž, vycpání a obložení všech citlivých partiií kola tak, aby doputovalo bez úhony.

Den 22. odlet!

Suma sumárum tedy...

• 157 fotek
  • 1 se líbí

Nastavení

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více

Vytvořte si fotodárky

Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.

Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.