Čína: Létající taoistický chrám Xuankongsi

Název

Popis

Je 5:00. Průvodčí nás decentně budí a já pomalu procitám do nového dne. Ve Vietnamu mělo vlakové procitnutí jiný říz. Z amplionu spustily budovatelské písně a já byl na nohou dříve, než se mužský sbor stačil podruhé nadechnout. V 5:20 vystupujeme z vlaku. Jsme v Datongu. Sotva jsme vyšli před nádraží, připojil se k nám čínský taxikář. Visutý chrám Xuankongsi a Yungangské jeskyně za 500 yuanů a za jeden den? To je nabídka, která se neodmítá. Původně dvoudenní program doznává pozitivních změn a my se přizpůsobujeme. Obě strany jsou očividně spokojené. Ochotný taxikář nás hned odvezl do hotelu, aby nás měl uklizené v bezpečí a nikdo mu nás nevyfoukl. V hotelu ještě všichni spí, ale nemají s naším časným příjezdem problém. Bydlíme ve komunistickém hotelu, který je sice prosáklý cigaretovým dýmem, ale jinak je v pořádku.

Přesně v 9:00 vyrážíme do provozu třímilionového velkoměsta a probíjíme se k jeho okraji. Co se týče kvality vozového parku, je to tu znatelně lepší než u nás. Potkáváme vesměs nová auta renomovaných značek. Mercedesy a BMW nejsou žádnou exotickou výjimkou. Jezdí tu také mnoho VW a Škodovek. Naše auto je bohužel výjimkou potvrzující pravidlo.

Cesta vede zvlněnou krajinou kolem řeky. Všiml jsem si, jak je koryto zahlodané do několik desítek metrů tlusté sprašové půdy. K Visutému taoistickému chrámu přijíždíme zhruba po 90 minutách jízdy.

Období

Nastavení

Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.